Rock Revolution
In Rock Revolution draait het maar om één vraag: 'Are you ready to rock?' Alle elementen voor een aankomende rockster zijn aanwezig. Of je nu altijd al de longen uit je lijf hebt willen zingen, een gitaarlegende wilt worden die met de snelheid van het licht zijn vingers over de fretten laat bewegen, of als bassist of drummer de superstrakke ritmesectie voor je rekening wilt nemen, de rockband van je dromen staat voor je klaar. Dus pak je DS, speel de sterren van de hemel en mik op een hoge notering in de hitlijsten!
Allereerst kies je je rol, als zanger, gitarist, bassist of drummer van de band. Vervolgens kun je met de microfoon, of het touchscreen en de stylus, zingen of je instrument bespelen in een verzameling geweldige rocksongs, variërend van bekende klassiekers tot spetterende nieuwe nummers. Elke instrument wordt op zijn eigen manier bespeeld. Gitaristen zullen de snaren aanslaan met de stylus op het touchscreen, en kunnen de show stelen met 'windmills', het tappen van de snaren en het spelen van snoeiharde noten met sustain. Bassisten geven de groove aan een nummer, door ingewikkelde riffs de spelen op de vier snaren van de basgitaar. De drummer zorgt voor de beat, en speelt opzwepende ritmes door te tikken op het drumstel dat in beeld verschijnt. Als voorman van de band gebruikt de zanger de microfoon van de DS, en moet proberen de aangegeven noten in de juiste toonhoogte te zingen. De teksten van de nummers worden onder in beeld getoond, net als bij karaoke.
Als je de juiste noten weet te raken en de maat kunt houden, zal het publiek roepen om meer. Naarmate je een hogere score behaalt, zul je meer geld verdienen en kun je betere apparatuur en instrumenten kopen. Speel een serie lastige noten voor een combo, zodat de rockmeter oploopt en je score wordt verhoogd. Maar mis een noot en het publiek zal je laten weten dat het daar niet van onder de indruk is. Als je te slordig speelt, wordt de nachtmerrie van elke rockster waar: van het podium gejoeld worden door een horde ex-fans die hun geld terugeisen.
Rock Revolution biedt talloze mogelijkheden voor soloartiesten, maar heeft ook tal van multiplayer-opties. Je kunt een vriend uitdagen voor een duel op je favoriete instrument, of het tegen hem opnemen in de ultieme wedstrijd, waarin je elk instrument moet beheersen. Als je liever met dan tegen je vrienden speelt, kun je samen een band beginnen. Je hebt daarvoor geen tourbus nodig. Het enige wat je nodig hebt om het leven van een rock-'n-rollband te leiden, is tot drie vrienden die in het bezit zijn van Rock Revolution. Kies een instrument en het nummer dat je wilt spelen en stap het podium op! Zorg er alleen wel voor dat creatieve meningsverschillen er niet toe leiden dat de band uit elkaar valt...
De tijd dat je met een haarborstel voor de spiegel stond te zingen of op een tennisracket luchtgitaar speelde, is met Rock Revolution definitief voorbij. Het publiek wacht. Het is aan jou om de rockwereld op zijn kop te zetten!