Mega Man ZX Advent
Het is al weer meer dan twee decennia geleden dat Mega Man voor het eerst in de schijnwerpers stond op het Nintendo Entertainment System. In de daaropvolgende jaren inspireerde de kleine held met zijn enorme armkanon tientallen spellen, een stripreeks en zelfs een televisieserie. Mega Man ZX Advent is een zijwaartsscrollend spel dat exclusief voor Nintendo DS is ontwikkeld. De hoofdpersonen van het spel zijn de helden Grey en Ash die middenin in een oorlog tussen mensen en robots terecht zijn gekomen.
Zowel Grey als Ash zijn speelbare personages in het spel. Ieder heeft unieke vaardigheden en aparte verhaallijnen die langzaam naar elkaar toegroeien. De belangrijkste ontdekking die Grey en Ash tijdens hun reis doen is het krachtige 'Biometal model A'. Dit is een harnas dat enorm veel verschillende krachten bevat en het verschil zal maken tussen winst en verlies. Het harnas bevat een functie genaamd Megamerge en daarmee kunnen Ash en Grey diverse gedaantes aannemen. In deze gedaantes zijn ze uitgerust met essentiële nieuwe vaardigheden. Nadat ze een eindbaas hebben verslagen, kunnen Ash en Grey bijvoorbeeld zijn gedaante aannemen. Daardoor kunnen ze zijn krachten gebruiken om geheimen vrij te spelen, verborgen routes te ontdekken en supersterke vijanden te verslaan.
Het wisselen tussen de verschillende gedaantes gebeurt via een simpele tik op het touchscreen. Hierdoor gaat het kiezen van de juiste gedaante voor een specifieke uitdaging niet ten koste van de actie op het scherm. Let wel op: elke gedaantewisseling gaat ten koste van je levensmeter (de 'live metal gauge'). Dat betekent dus dat je zuinig met je krachten om moet gaan! Mega Man ZX Advent ondersteunt ook DS Multi-Card Play en Single-Card Play, waardoor er tal van mogelijkheden voor twee spelers ontstaan. Je kunt samenwerken met een vriend in de coöperatieve stand, het tegen hem opnemen in een gevecht of samen een minigame spelen. Zorg dus dat je Mega Man ZX Advent in huis haalt en geniet van klassieke actie in een nieuwe gedaante!