Mega Man ZX Advent
It’s been more than two decades since Mega Man first burst onto the scene on the Nintendo Entertainment System. In the years following his debut outing, the little hero with the over-sized arm cannon has inspired dozens of games, a series of comics and even a television show. Exclusively on Nintendo DS, Mega Man ZX Advent is a side-scrolling action game that follows the fate of heroes Grey and Ash as they search for answers in the midst of a war between humans and robots. Both Grey and Ash are playable characters in the game, each one with unique abilities and separate stories that intertwine as they unfold.
The most important discovery Grey and Ash make on their journey is the powerful Biometal model A – a suit of armour with a huge range of special powers that will make the difference between success and failure in their quest. The suit’s Megamerge ability allows Grey and Ash to transform into several different forms that empower them with essential new skills. After defeating a boss, for example, Grey and Ash can take on its form and utilize its powers to unlock secrets, find hidden routes and crush powerful enemies. Switching between different forms can be executed with a quick tap of the Touch Screen, keeping the on-screen action flowing as you pick the most appropriate form for a particular challenge.
Be careful though – every transformation will run down the “live metal gauge”, which means you’ll need to pick your moments to transform carefully or risk not having the option when you need it most! Mega Man ZX Advent also features DS Multi-Card Play and Single-Card Play to offer a wealth of two-player options. You can work alongside a friend in co-op mode, go head-to-head with them in a battle or play together in a mini-game. So get your hands on Mega Man ZX Advent and watch the famous series take on a whole new form!