Grease
De originele High School Musical, het verhaal dat miljoenen mensen inspireerde tot verkleedpartijen, en de harten van de fans over de hele wereld veroverde, is nu bewerkt tot een officiële game voor de Nintendo DS. Dus houd je stylus in de aanslag om de swingende sensatie van Grease uit eerste hand te beleven.
Het is de zomer van 1957: denk aan drive-in movies, ijssalons, rock-and-roll-meiden met wapperende rokjes en snelsprekende, kauwgomkauwende tieners met haarspelden. Danny en Sandy ontmoeten elkaar tijdens de zomervakantie en worden stapelverliefd op elkaar. Maar aan hun zomerliefde komt een wreed eind als de vakantie is afgelopen en beide hun alledaagse leven weer op moeten pakken, op honderden kilometers afstand van elkaar. In zijn gewone leven is Danny een coole jongen die gek is op auto's, meiden en stoer doen, terwijl Sandy een brave, onschuldige cheerleader is. Als het lot besluit dat Sandy het nieuwe meisje wordt op Danny's school, springt de vonk meteen weer over. Ze zijn nog net zo gek op elkaar als tijdens de zwoele zomernachten, maar moeten nu een weg vinden voorbij de groepjes en verwachtingen van hun vrienden als ze samen willen zijn, en dat is lastiger dan je zou denken. Grease is een klassiek verhaal over romantiek, compromissen en ontdekken waar het werkelijk om gaat in het leven.
Welkom in Rydell High, een plaats waar het wemelt van de T-Birds, Pink Ladies, twee groepen die samenkomen in een swingend bestaan. In dit snelle, energieke ritmespel kun je spelen met je favoriete personage uit Grease om deel te nemen aan danswedstrijden op diverse bekende plaatsen rond Rydell High. Tijdens het spel kun je nieuwe kostuums voor Danny en Sandy vrijspelen, de teksten van nummers uit de film leren, of in Dance Steps de echte choreografie uit de film leren. Als je een Nintendo DSi hebt kun je zelfs een foto van jezelf maken om jezelf in de game te plaatsen! In de verhaalstand kun je alle bekende scènes uit de film in chronologische volgorde spelen, terwijl je in Quickplay meteen naar je favoriete scene kunt gaan, of met vrienden kunt samenspelen in de meerspelerstand.
Grease wordt naar de Nintendo DS gebracht naar 505 Games, onder officiële licentie van Paramount Digital Entertainment. Het spel biedt 10 klassieke composities die fans meteen zullen herkennen uit de gelijknamige film en musical.