Je kunt meer dan honderd iconische personages vrijspelen, onder wie de eervolle Captain America, de god Thor en zijn hamer, de superspionne Black Widow en vele anderen. Ieder personage heeft unieke eigenschappen, maar alle helden zullen hun krachten moeten bundelen om de missie te laten slagen. Wissel razendsnel tussen personages om je vijanden te grazen te nemen met weergaloze combo's, puzzels op te lossen en de wereld te redden.
Zwerf rond in de straten van Manhattan, beklim de Avengers Tower en bezoek andere locaties uit het Marvel-universum, waaronder Thors koninkrijk Asgard. Met auto's, motoren, tanks en zelfs straaljagers kun je jezelf door de uitgestrekte metropool verplaatsen. In ieder gebied vind je naast het hoofdverhaal spannende, extra missies waarbij je bijvoorbeeld tegen anderen moet racen of burgers in nood moet redden!
Op de verschillende Nintendo 3DS-systemen moet je vijftien unieke uitdagingen voltooien in Manhattan: rol geheime Hydra-bases op, verzamel Captain America-kaartjes en maak een eind aan een samenzwering in een speciale missie met Daredevil, Doctor Strange en Moon Knight.