Bereid je voor op apenstreken, met de koning van de jungle! Donkey Kong en zijn primatenhulpje Diddy Kong zijn terug voor meer van actie vergeven platformgrollen in Donkey Kong Country Returns 3D, een verrijkte versie van Wii-avontuur Donkey Kong Country Returns, alleen voor Nintendo 3Ds en Nintendo 3DS XL!
Spring, race en rol je een weg over Donkey Kong Island op een missie om de geliefde bananenvoorraad van de Kong terug te winnen uit de grijpgrage klauwen van de vervelende Tiki Tak-stam. Spring op vijanden, verzamel trossen aan bananen en berijd raketten, neushoorns en nog veel meer in klassieke 2D-platformactie vol spectaculaire scènes en venijnige valstrikken. Zodra Diddy op DK's schouders plaatsneemt, kun je bovendien de jetpack van de kleine aap gebruiken om over grote afgronden te zweven en zo proberen alle geheimen in de levels te ontdekken.
Houd dus je ogen open voor verzamelbare voorwerpen tijdens je tocht door de jungle, over stranden en verder. Pak de letters die de naam "KONG" vormen en verzamel puzzelstukjes om extra content, zoals de superuitdagende Trophy-levels te ontgrendelen. Speel deze allemaal uit en je krijgt een nieuwe verrassing als beloning!
Speel het complete spel door als het daverende duo DK en Diddy door via Local Play je krachten te bundelen met die van een vriend. Bestook vijanden met Diddy's pindapistool en zweef met zijn jeptack of boor tegenstanders de grond in met Donkey Kongs stampsprong en rolacties!
Je kunt het avontuur zoals je het misschien kent van de Wii-versie getrouw spelen in de Original-stand, maar als het je iets té uitdagend wordt is help nabij. In de New-stand wordt het je net iets gemakkelijker gemaakt, met drie harten voor zowel DK als Diddy in plaats van de gebruikelijke twee, waardoor ze net wat meer kunnen incasseren. Gebruik je zuurverdiende Banana Coins voor het kopen van handige voorwerpen die je bijvoorbeeld tegen valpartijen beschermen, zodat je mijnkarretje of raket een extra keer schade op kunnen lopen of zodat je op elk gewenst moment een DK Barrel kunt gebruiken.