Go ape with the swingin’ king of the jungle! Donkey Kong and his simian sidekick Diddy Kong are back for more action-packed platforming antics in Donkey Kong Country Returns 3D, an enhanced version of Wii adventure Donkey Kong Country Returns, only on Nintendo 3DS and Nintendo 3DS XL!
Jump, race and roll your way across Donkey Kong Island on a quest to rescue DK’s beloved banana hoard from the trouble-causing Tiki Tak Tribe. Stomp on enemies, grab banana bunches and ride rockets, rhinos and much more in classic 2D platforming gameplay, stuffed full of spectacular scenes and tricky traps. Use both characters’ special skills to overcome all kinds of obstacles and explore each stage to the full – hop Diddy onto DK’s shoulders and use his Barrel Jet to hover them both over large gaps, or roll to your heart’s content and trample everything in your path.
Keep ‘em peeled for collectibles as you tear through the jungle, across beaches and beyond. Grab the letters that spell out K-O-N-G and nab puzzle pieces hidden in each stage to unlock extra content, like super-tough Trophy levels. Unlock and conquer every one of these special stages and a brand new surprise awaits!
Take on the whole game together as the terrific twosome, DK and Diddy, by teaming up with a friend in Local Play. Pelt opponents with Diddy’s Peanut Popgun and hover using his Barrel Jet, or slam bad guys into submission with Donkey Kong’s Ground Pound. The big guy can even do a Barrel Roll!
You can play the adventure exactly as you remember it in Original mode, but if the chimpy challenge gets the better of you, help is at hand. New mode makes the going just a little easier, giving Donkey Kong and Diddy Kong three hearts each instead of the usual two, letting them Kong-a for longer! Spend your hard-earned Banana Coins on helpful items from Cranky Kong’s shop, and pick up new items that help save you from falls, allow the Mine Cart and Rocket Barrel to take a second hit, and even let you use a DK Barrel whenever you like.