De Schildbreekster is een krachtige bondgenoot in de strijd om het Landgoed terug te veroveren en het kwaad in de Duisterste Kerker te verbannen. Ze is een tactische held die veel schade aanricht en vooral goed in vechten tegen monsters met ijzersterke bescherming en degenen die bondgenoten beschermen. Door haar bewegings-, snelheid- en doelgerichte vaardigheden is ze een waardevolle bondgenoot voor het ontmantelen van hardnekkige groepen monsters. Ondanks haar zwakke gezondheid is de Schildbreekster dankzij Aegisschubben toch een overlever.