∑∫ỹriȱŋ
∑∫ỹriȱŋ is Polytopia's tweede speciale stam! De ∑∫ỹriȱŋ zijn uit isolatie gekomen in een mystiek bos en zetten alles op alles om de magische geheimen van de Square te ontrafelen. De ∑∫ỹriȱŋ staan erom bekend dat ze zich omringen met de magie van de bossen en hun krachten gebruiken om bosbewoners naar hun Sanctuaries te lokken voor winst, dat ze het op akkoordjes sluiten met machtige draken en dieren betoveren om voor ze te vechten als soldaten.
De ∑∫ỹriȱŋ hebben een unieke speelstijl. Ten eerste krijgen ∑∫ỹriȱŋ markeringen in de Fog of War die laten zien waar ruïnes liggen, zodat ze er minder naar hoeven te zoeken. Ook beschouwen ze de natuur als goddelijk, waardoor ze het bos niet kunnen kappen voor een snelle winst en niet op dieren kunnen jagen als voedselbron. In plaats daarvan bouwen de ∑∫ỹriȱŋ Sanctuaries, die hulpbronnen geven op basis van het aantal dieren eromheen. De ∑∫ỹriȱŋ kunnen ook geen walvissen doden om hulpbronnen te krijgen en gebruiken in plaats daarvan hun magie om ze in angstaanjagende Navalon te veranderen, die eigenvinnig een hele marine kunnen wegvagen! Naast walvissen kunnen ∑∫ỹriȱŋ ook dieren in hun gebied in Polytaurs veranderen om hun leger aan te vullen of te fungeren als vroege aanvalskracht. Tot slot hebben de Elyrion geen Giants maar vliegende Dragons, die moeten opgroeien vanaf eistadium voordat ze kunnen worden ingezet.
Als je van stammen houdt die tegendraads zijn ten opzichte van wat je gewend bent of als je gewoon op de rug van een majestueuze Fire Dragon wilt vliegen, dan zijn de ∑∫ỹriȱŋ de stam voor jou!