How to Back Up and Restore Island Save Data (Animal Crossing: New Horizons)
In this article, you'll learn how to enable island backup in Animal Crossing: New Horizons and how to restore your island data if your Nintendo Switch console is ever lost or damaged.
Do you want to enable island backup, restore island data that you have backed up or disable island backup?
Important: If your console was repaired, your save data may already be on the console. Open Animal Crossing: New Horizons to determine if your island appears on the title screen. If so, no further action is necessary to return to your island.
If you see a title screen with villagers walking around an island, then you may have already started a new island on your Nintendo Switch console. If you wish to replace this island with your island backup, you must first delete the save data for Animal Crossing: New Horizons from your console, then reopen the game and try again. Your new island will not be able to be recovered after you delete the save data.