Modes
Exhibition Mode offers you the most choice - play Singles or Doubles with up to three other friends and then choose between distinct types of game. You can play standard tennis on a normal court, improve your accuracy with Ring Shot tennis, where you hit the ball through a series of rings, or you can shake it up a bit with an Item Battle. Think Mario Kart but with tennis! And if you haven't tried Mario Kart yet, this means a game of tennis where all sorts of random items come into play, usually to devastating effect! You can check out some videos of Item Battle tennis in the Tricky Tennis section.
Take on all comers in classic Tournament Mode! This is tennis for the competitive single player who wants to battle their way to top dog position in the tennis world. There are several types of Cup you can compete for and if you get far enough in your quest for success, you’ll also unlock extra tournaments! What are you waiting for champ?
Let yourself loose on a whole range of Special Games in this mode and compete against friends and family as you take on as much fun as you can handle! Try crazy games like Terror Tennis: fire off your best shots at gormless ghosts and put a halt to the hauntings. Or how about getting in touch with your artistic side in Artist on the Court? Watch your slices – you don’t want to end up like Van Gogh!