Pure Pool
Enjoy the most realistic and immersive simulation of cue sports on Nintendo Switch, with stunning 1080p visuals and more ways than ever to play pool and snooker!
Immerse yourself in the stunningly realistic and endlessly enjoyable world of Pure Pool and rack up your favourite games of pool and snooker anywhere, with absolutely no load times getting in your way.
Play hundreds of pool and snooker events across a wide range of competitive modes including American 8-Ball, 9-Ball, Blackball and Killer. Then challenge yourself in fast-paced modes like Speed Pot, Checkpoint and Royal Rumble to rise up the global leaderboards and unlock new rewards!
Have fun with friends in multiplayer games locally, or join the online Pure Pool community and match up against players around the world in cross-network multiplayer matches. And even after your friends have left, you can play against a copy of their DNA offline!
Take on the Campaign Mode and play your way to the top of the championships in 8-Ball, 9-Ball, Blackball and Snooker. Put your skills to the test in over 480 events as you duel a range of Amateur, Pro and Master AI opponents and collect stars for completing extra challenges as you win your way to the top!
Play your best shots quickly and easily every time you step up to the table with a range of control options available. Choose from: all-new touch-screen controls, classic twin-stick Joy-Con controls, Nintendo Switch Pro Controller, and even dual Joy-Con support for multiplayer matches!