Idle Champions of the Forgotten Realms
Idle Champions of the Forgotten Realms is an official Dungeons & Dragons idle game.
Idle Champions challenges players to assemble a party of Champions and master the art of Formation Strategy. Players unlock new heroes, upgrade them to reveal special abilities, and collect epic gear. The key to glory is learning how to combine Champion abilities to defeat an onslaught of powerful monsters.
Collect renowned Champions from the world of Dungeons & Dragons, including fan-favourites from the Force Grey series. Unlock more Champions and gear to add to your party in limited-time events.
Mastering the position of each Champion to maximize their special abilities is the key to completing each adventure. Each Champion's abilities and gear requires careful thought to create the best combination. Only the most powerful formations will defeat the waves of Dungeons & Dragons monsters.
Take your Champions on a journey through the Sword Coast. Players will be able to explore familiar locations within the Forgotten Realms as they tackle each adventure. The game is updated with content inspired by the official Dungeons & Dragons adventures, starting with a trip to Chult with the Tomb of Annihilation.
The game is updated regularly with limited-time events. Completing events unlocks new Champions and gear to add to the player's collection.