Dream Alone
Dream Alone is a 2D platforming game with classic platform gameplay, deadly traps, a dark storyline and unique hero abilities.
A mysterious sickness strikes a quiet village. One by one the townspeople fall into a coma, entire families falling prey to a death-like state. When the hero’s family becomes affected by the disease, he starts a dangerous journey to find the mythical sorceress, Lady Death, who is supposed to have powers that can stop or perhaps even reverse the disease.
A mistake, a wrong jump or simply not being careful enough means instant death. Precision jumps and quick running are not enough, however. Some traps need to be deactivated and some objects, like stones or crates, need to be moved into certain positions. Sometimes there’s no object to move or trigger unless the hero uses one of his special powers, which are rare in the game. The hero may jump into an alternative reality. Some traps can be avoided only if time moves slower than usual, thanks to yet another special ability. In some cases the hero can even create a clone of himself!
By using all of your abilities and finding your way through the different realities you may yet find lady death.