TimeSplitters 2
Welcome to TimeSplitters 2. A first-person shoot-'em-up crammed with enough guns, grenades and searing explosions to put the combined might of a year's worth of Hollywood action flicks to shame. The aim: thwart the homo sapiens-hating aliens (the eponymous TimeSplitters) by stealing the crystals that power their time portal. The real aim: fill your face full of smile as you blast and puzzle your way through ten monstrous enemy-packed levels.
While intelligent missions and stealth are rife throughout TimeSplitters 2 - flip a switch here, creep past a security camera there, locate and collect the time crystal - it's flying bullets that form the game's real backbone. Sniper rifles, flamethrowers, plasma autorifles, Electro Tools with bolts that rebound terrifyingly off walls and scenery... wielding these monsters and levelling wave upon wave of bad guy is lip-smackingly good fun.
The perfectly-pitched play is carried over to one of the Nintendo GameCube's finest multiplayer modes. Give up to three of your friends what for in 16 sprawling arenas, with Deathmatch, Capture-The-Bag and Last Stand just three of the slew of modes on offer. You can adjust everything from game speed to background music - and, incredibly, even design and save your own levels with the inbuilt Mapmaker. New characters, minigames, cheats and more are waiting to be unlocked through persistent play - but we guarantee you won't need any such impetus to be still tearing enemies apart at 4am.