Mii Channel
A portion of the online services offered through the Wii console were discontinued on 28th June 2013. Certain online software functionality that utilises WiiConnect24 – for instance, message/data exchange – will no longer be available for this Channel.
The Mii Channel lets you put yourself in the game by creating customisable characters that fit your personality. You can then use those characters in compatible games, attach them to messages in the Message Board, and even save them to your Wii Remote to take to a friend's house. Please note that only one Wii Remote can be used while in the Mii Channel.