Nintendo Network ID
No. Unlike friend codes used on Nintendo 3DS, Nintendo Network IDs are not created automatically.
If I use the same Nintendo Network ID on my Wii U and Nintendo 3DS, what should I do if I wish to give one system away?
Before giving away a system with a registered Nintendo Network ID, please contact the Nintendo Service Centre, who will be happy to help.