Upcoming Nintendo Switch games – June 2023
This month on Nintendo Switch, solve mysteries through torrential rain, time and even from the afterlife, dive deep into dungeons, take in the beauty of a hand-painted adventure and more! Check out this selection of games launching in June, and don’t forget to click on any that catch your eye for pre-orders, purchases or adding to your Wish List.
The prince is back! Roll the katamari, roll up objects (anything from paper clips to buildings – even people!) and make the katamari bigger in this powered-up remaster featuring new challenges!
Your choices shape the story in this coming-of-age RPG set in 1980s rural Japan. With one month until the world ends, how will you spend each day?
Join Mimi on a unique narrative journey where you’ll explore landscapes in hand-painted watercolours, recount precious childhood memories and uncover lost family secrets.
Forge precious memories and weave your own generation-spanning tale as you cultivate crops, raise animals and find love in this reimagining of a beloved farming classic.
Join Yuma, an amnesiac detective-in-training, and the spirit that haunts him on a detective adventure as they tackle unsolved mysteries with a multitude of supernatural abilities.
As a time detective, your job is to solve crimes that should never have happened across time and space! Test your powers of deduction in this point-and-click adventure set across five different ages.
After waking up as a ghost with no memories, you must use the powers of the dead to solve your own murder before sunrise in this quirky, puzzle-packed mystery classic – now remastered in HD!
That’s not all! There are many more titles headed to Nintendo Switch. Check out everything that’s releasing this month.