In the all-new Toad Scramble mode, players roll their dice simultaneously and move freely across an open map as a Toad. This means no more taking turns to play, leading to faster and more strategic matches. Players can also get the upper hand on their friends by recruiting Mario and his friends, who will appear across each world map. Each ally has their own unique ability and will aid Toad in collecting extra coins and bashing bosses to earn Stars.
Burst balloons, play a magnitude of minigames and battle some bosses to earn coins in Balloon Bash mode. Players will trade their coins for Stars, and the player with the highest amount of Stars at the end will be the winner. In this mode you’ll need to be quick, plot your route wisely and make each turn count, as each player has a limited number of moves. Traditional Mario Party rules coupled with simultaneous turns for a unique new approach to the series.
For those who want to go solo, there is plenty of fun to be had with over 50 minigames and seven gameplay modes to discover – take on the CPU-controlled characters and amp up the challenge by choosing between four difficulty modes.
To celebrate the release of Mario Party: Star Rush on October 7th 2016, the guest list of Super Mario Collection amiibo will expand to include Donkey Kong, Rosalina, Wario, and a Boo amiibo that glows in the dark. Available later on November 4th 2016, three new amiibo from the Super Mario Collection will join the party: Diddy Kong, Daisy and Waluigi.
If solo players use a compatible amiibo in Toad Scramble, that character will appear as a support character from the start, with a rare item on hand to boost your chances of winning. Plus, if your amiibo has save data from Mario Party 10 on Wii U, you can get another special die, too! Please visit our amiibo website for a full list of compatible amiibo and further details on amiibo functionality, and visit the Mario Party: Star Rush gamepage for more information.