If you’re a regular participant on the Mii Contest Channel you’ll know there’s nothing quite like the simple pleasure of seeing carefully created Miis that bear more than a passing resemblance to famous faces. Maybe you’ve even entered one of your own Miis into the Channel’s regular themed contests or shared your handiwork with the world by sending them to the Posting Plaza.
For all of those out there who have their Wii console connected to the Internet and have caught the Mii Contest Channel bug, you’ll be glad to know there are some changes that will make tuning in even more entertaining from today!
First up is the option of viewing all the Miis created by a particular Mii Artisan by just clicking on his or her face on the Profile menu. So if you just can’t get enough of someone’s work, this is the perfect way to see every one of their weird and wonderful creations!
The update will also allow you to recall any Miis you have previously posted and provide you with a list of all the Miis you have sent to the Posting Plaza, as well as affecting the way you judge Contests. From now on, if you cancel out of judging a Contest but wish to return later, data about any Miis you have selected for the Contest will be retained.
If you downloaded the Mii Contest Channel before 31 January, you can download the latest version now in order to take advantage of the new features. Simply go to the Wii Shop Channel then select the Mii Contest Channel from the Wii Software list. Your Mii Artisan and Favourites data will remain intact after you download the updated version.
If you haven’t taken part in the fun over on the Mii Contest Channel yet, you can get started today by downloading it for free from the Wii Software section of the Wii Shop Channel.