A jury of Nintendo's industry peers has honoured the company with Game Developers Choice Awards for innovation and game design for Wii Sports, which comes packed with the Wii console. Nintendo also won an award for writing for The Legend of Zelda: Twilight Princess.
The awards were presented the evening of March 7 at the Game Developers Conference in San Francisco. They represent the peak of video game excellence, as voted for by game developers from around the world. The Game Developers Choice Awards Advisory Board also honoured legendary Nintendo video game designer Shigeru Miyamoto with a Lifetime Achievement Award.
Wii Sports continues to resonate not only with consumers but also with the creative soul of the industry: the game developers themselves, says Nintendo of America President Reggie Fils-Aime. Wii is designed to allow creativity to triumph over technical and financial barriers, and Wii Sports is a perfect example of how a great idea can succeed on its own.
Wii Sports and The Legend of Zelda: Twilight Princess were nominated for five awards in four categories.