Was making the casing smaller a clear target from the start? Kitano-san?
But the staff members who were thinking up the structure of the casing might have trouble staying motivated if told that what they were working so hard on was no more than a “stagehand”, so it must have been quite a difficult task.
Yes. (laughs) And Wii U has the GamePad, so we adopted a policy of drastically reducing the characteristics of the main console, causing it to stand out even less. (laughs)
Nonetheless, it is a much more powerful machine than Wii, so you must have devised various solutions for problems related to thermal design and casing size.
We certainly did! We talked about the LSI chips earlier, but a major change was having only one heat source. Wii had two, so we had to cool both. This is for Wii, and this is the one for Wii U, but to dissipate heat, we had to put in a heat sink15 like this. 15 A metal plate for dissipating heat. A type of radiator or radiator plate. They are often made with pins extending from a base or with projections called fins.
Compared with the Wii console, the Wii U hardware has about three times the amount of heat, so we really had to wrack our brains. We considered solutions such as making the fan bigger and raising the number of fan revolutions. We conducted heat tests for prototypes a number of times and optimised placement of the air holes.
One test takes about one hour, so we put a lot of time into testing it on the way to its current form.
Yes. If you increase the number of fan revolutions, it makes more noise, so we checked to see how much noise was acceptable while playing games. Adjusting the number of fan revolutions changes not only the noise but the heat level. Our goal was to see how efficiently we could dissipate the heat, so we applied ourselves to one thing after the next.
I would guess it’s most advantageous to place the core’s heat source next to the fan, right? It’s important that a lot of air pass through the heat sink, isn’t it?