This is changing the topic, but making software for the Nintendo GameCube and Wii U is different in every way right down to the mechanics of the hardware, so you wouldn’t usually be able to convert a game for Nintendo GameCube to a game for Wii U very easily. I’d like to ask Dohta-san and Takizawa-san about that.
You also made Zelda HD Experience19.19. Zelda HD Experience: Revealed during E3 2011, a technical demo that showed the hardware capabilities of the Wii U console using the game world from The Legend of Zelda series.
Yeah, that was a natural evolution of Twilight Princess, while we also experimented with an illustrated taste as opposed to something that was photo-realistic. Apart from that, we tinkered with taking data from previous Zelda games and simply plugging it into Wii U in HD to see what it would be like. Dohta-san really applied himself to the actual work of that.
That’s right. We took the various versions of Link from the Zelda HD Experience, Skyward Sword and The Wind Waker and lined them up in the same setting. We used practically the same shader20 and brought out the same shading, and Link from The Wind Waker made an overwhelmingly strong impact. He exerted some kind of unnatural pressure.20. Shader: A graphics program for depicting light and shadow.
Yeah! And it looked natural. We thought that was amazing, so we set up the sea and islands from The Wind Waker, put them on Wii U and adjusted the images. That resulted in great images with vibrant sunlight and superb contrast.
I was doing that work, when suddenly I got an e-mail from Aonuma-san asking how long it would take to pull it off.
Aonuma-san had sprung into action. And with a question that pointed directly at the possibility of the project. (laughs)
Yeah! (laughs) To be honest, we’d secretly been calculating it, so I answered that we could do it so it can be released by autumn 2013.
I sure was! (laughs) If they had said it would take time, I don’t think I would have said we should do it, but under a year was extremely attractive! And I thought making an HD version of The Wind Waker had value as a way to observe how we would make the visuals for the Zelda game for Wii U.
I went to Miyamoto-san right away and said, “Can we make this?” Then that talk about the Zelda cycle came up and gave us a push. And since we could do it in a short amount of time, he gave development the green light.