With regard to using the gyro sensor, did it turn out the way you envisioned, Miyamoto-san?
Yes. Better, actually. Usually, the correct order is to play with the Circle Pad, and once you’re fairly good at that, you can switch to the gyro sensor as a side option. But with this game, it’s so easy that you can start with the gyro sensor and keep the Circle Pad as a side option.
The space has expanded exponentially. You know how horses that pull carriages wear blinders so they can’t see sideways?
It’s like you’re holding on to one of those. You play as if you’re underwater holding on to an underwater scooter and zooming along.
Exactly. Each person will view it differently, so when it’s hard to see, you can shut off the 3D depth slider and use the gyro sensor to your heart’s content. Or you can do the opposite. I hope people will play it however they like.
Exactly. And when you’re playing with the gyro sensor, there’s a hybrid method including the Circle Pad.
If you decide you want to use the Circle Pad in the middle of play, it will switch over the moment you touch it.
When you want to comfortably zip through an arch, you use the gyro sensor, and you use the Circle Pad for a boss battle. You can change the method of game control in an instant even within the same level.
Okay. I’d like to finish up with messages for the fans. Takano-san, would you start us off?
This time, I checked one thing after the other that Q-Games had made. That was really fun.