Now I'd like to ask Mita-san some questions, but first why don't we have him introduce himself?
I'm Kentaro Mita. For this project, I lent support to what we called the Console Features Review Team, a group composed of members from multiple departments for the purpose of discussing the DSi's features. I did things like relay proposals from one department to another and carry ideas from the Research & Engineering Department to where they needed to go. Basically, I worked to keep everything running smoothly between departments.
Mita-san was on his feet as a networker, running around ahead of everyone keeping the information flowing and addressing any and all worries as soon as they arose.
It certainly did. (laughs) Until recently, I hardly ever went outside my own department. Now I can go anywhere without hesitation.
Since he was always off running around somewhere, he was never in his seat when I wanted to talk to him! (laughs)
Oh. (laughs) Mita-san, as someone involved with the features built into the console, what would you say was the turning point?
It was definitely when we added the Shop function, which allows you to use your Nintendo DSi to buy and download software. That was a big turning point.
There was quite a bit of debate about it, wasn't there? By adding this, the concept of "My DS" could be realised for the very first time.
I expected a lot of packaged software - software of the sort that was previously hard to sell - to increase. To name a couple simple examples, products like calculators and route maps that haven't existed as packaged software so far could be introduced and a new market would open up.
Not many people would go to the store, spend several thousand yen on software for a calculator or road map, and then stick the cartridge in their DS. But suppose we offered a Zelda Calculator, an Animal Crossing Clock, route maps of various major cities, or only the simple mode of Tetris as low-cost downloads? I'm sure the new demand can be made.