Yes, that is a big improvement. The designer will be pleased to hear that. (laughs)
I think lots of improvements have been made with the Nintendo DSi, but one thing that really made me happy, even though it's subtle and doesn't stand out, is that the sound is much louder and the sound quality is better.
When I tried playing Band Brothers DX (available in Japan only), I couldn't have been happier. The DS Lite possessed a lot of improvements over the original DS, but one thing that was sacrificed was the sound. It's hard to notice in the specs, but when you actually use it, you feel like it needs a little more volume. The Nintendo DSi represents a drastic improvement in that area. Technically, how did you achieve that?
Well, there's something called a Codec IC. It does things like amplify sound and convert digital signals into analog signals. That's new this time. In other words, the peripheral…around the CPU…uh…how should I put this?
And the Nintendo DSi's speakers are not a series of holes like for the DS Lite. Why is that?
Well, the Nintendo DSi has more elements such as cameras and buttons that would normally be round. Lots of round holes would have been overdoing it. We wanted to keep the DSi looking neat.
The speaker apertures make quite a different impression than the two groups of holes in the DS Lite.
Yes, they really do. I'm not sure whether I should say this, but when you compare the DSi with the DS Lite, the way it looks hasn't changed all that drastically. It's almost like we tried not to change it.
But the speakers were an area where we could make an obvious change and keep the unit looking neat. It would look different from its predecessors and cut down on confusion in stores. I'm not usually very insistent, but when it came to this, I pushed pretty strongly.
When you see the final product, you can see the point, the benefit, of making the speakers like this, but you might not understand it immediately upon simply hearing the concept. At first, did the designers wonder if it was really necessary?