Leaving the console on the table-top
So at the end of that bitter struggle, you ended up with the final Nintendo DSi XL. Can you tell me how you decided on the three different colour schemes?
Usually, whenever we’re deciding on the colour of handheld consoles, we come up with a lot of differently-coloured models. But this time around, because the pace of development was so rapid, we got the modeller to come up with twenty sample models. We were really at a loss as to which colour to go for, but we decided on the twenty colours and presented them. We were told to readjust the colours and what we finally proposed was natural white and dark brown.5 5Please note that in Europe, the Nintendo DSi XL colours available are wine red and dark brown.
That’s because we were told that we could only mass-produce the console in two colours.
It’s good that you made all that effort and came up with three colours. The appearance when you line them all up together changed a great deal.
If you speak to large-scale retailers, they’ll tell you that it’s not just older customers who are going for the wine red version but that younger women are also purchasing it.
I was a little surprised by that as I had assumed that younger women would go for natural white.
That’s right. But because we made it two-tone, the volume of work was doubled which was really exhausting.
I had wanted to give two-tone colours a try for the DS Lite and Nintendo DSi but because the hinges are quite complicated, it meant that it didn’t work very well.
But this time you were given full responsibility for coming up with the console's design so did you think that this time you definitely wanted to go with the two-tone colour scheme?
You didn’t originally settle on those colour schemes in order to target older customers. The aim was that people would want to leave the Nintendo DSi XL in the living room or lying on the dining room table.