Three Months of Struggle in China
Before discussing what a struggle it was to make the top panel, let's hear more from Amano-san. At what stage does the design get passed across to the people working on the mechanism side of things?
The members of the mechanism team are involved from a pretty early stage. We actually started the task of slotting the components into the square box before the design had been finalised.
Out of interest, what sorts of problems are presented by enlarging the Nintendo DSi?
This time round, there was a lot of emphasis placed on making the console as fast as possible, so we started with a policy of not altering the basic structure. But we were concerned that by increasing the size of the console, it would adversely affect its reliability.
By making it larger, it becomes heavier which in turn makes it more likely to be damaged if it’s dropped.
That’s right. We spoke a little while ago about the large version of the DS Lite, but this time around the console has become larger still and has actually become thinner. Also, to keep the weight down, we initially started with minimal internal reinforcement so that we were extremely concerned as to whether or not the console would prove sufficiently robust.
Every time Nintendo makes a new portable game console, it is standard practice to carry out very rigorous tests wherein the console is dropped. It wouldn’t have done for us to say: “This time round, the Nintendo DSi XL is really big so we want to skip those tests."
Indeed it wouldn’t have done to say that! (laughs) So at first, we were absolutely terrified that the first time the console was dropped, it would be smashed to bits.
It had all gone smoothly right up to the initial samples being prepared, but then all of a sudden something occurred which threw a spanner in the works. I think that it’s best at this point to ask Yoneyama-san to tell us about his outstanding efforts in China.
Certainly. Well, as Amano-san mentioned, the initial samples were completed by around June but we weren’t yet at the stage where those could be directly made into the finished product. While we hand-make prototypes in Japan, mass production occurs in China.
In the past, there was a time when we would start mass-production in Japan before moving it across to China.