Let’s turn now to the software installed on the Nintendo DSi XL. The Nintendo DSi now comes with software such as Flipnote Studio8 and the Nintendo DSi Browser9 preinstalled but with the Nintendo DSi XL, there are additional applications. Could you tell us more about these, Kuwahara-san? 8Flipnote Studio is an application that can be used as a notepad along with the stylus. Users can also replay a number of pages of the memo pad to create animated sequences. 9The Nintendo DSi Browser is an application that allows the user to browse the Internet easily using the stylus when connected to the Internet via a wireless LAN access point.
Certainly. We thought about how to provide the customer with the best possible value and decided to preinstall software which would appeal to every user. But I didn’t have a clear idea of what kind of software to use so I consulted with Iwata-san.
On a day-to-day basis, I aim to make decisions quite swiftly in order to prevent myself becoming a bottle-neck, but after you consulted with me, I was unable to come up with a rapid decision. I apologised and told you to leave it with me for a while and then scratched my head, trying to come up with ideas.
You ended up presenting us with a total of three pieces of software, two Nintendo DSiWare10 Brain Training11 titles and a dictionary program12, didn’t you? 10Nintendo DSiWare is software specifically created for the Nintendo DSi which can be purchased and downloaded from the Nintendo DSi Shop, which is accessible from the Nintendo DSi or Nintendo DSi XL. 11Please note that in Europe, the pre-installed applications are Little Bit of…Dr Kawashima’s Brain Training: Arts Edition, Dictionary 6 in 1 with Camera Function and the Nintendo DSi Browser. 12The Japanese dictionary software referred to is only preinstalled on the Nintendo DSi XL in Japan. In Europe, the system comes with preinstalled software called Dictionary 6 in 1 with Camera Function.
The reason I chose the Brain Training titles was because I wanted a lot of customers to actually try them out so it would be brought home to them how fresh the most recent Brain Training games were on the Nintendo DSi. I had a strong feeling that there would be significant numbers of customers who had enjoyed Brain Training but who would not know how to download Nintendo DSiWare from the Nintendo DSi Shop, even after purchasing a Nintendo DSi. That’s why I thought it best to include them in the installed software right from the start. In addition, when I considered the way to get people to want to leave the Nintendo DSi XL out on the table-top, I thought that it would be useful if people could look up words they didn't know and got the Nintendo DSiWare Japanese dictionary to be made in line with the Nintendo DSi XL schedule.
Moreover, if you leave the Nintendo DSi XL out on the tabletop, you can look up words whenever you want to and you can look together with other people.
With titles like Professor Layton13, there are those times when you're deep in thought trying to solve one of the puzzles. With the large screens and the fact that the screens boast wide-angle visibility, rather than pondering the puzzles alone, you can have other people beside you pondering the puzzles. This gives you that slightly strange feeling that you’re playing on a regular console. 13The Professor Layton series includes a popular range of games developed and released exclusively for the DS by Level-5. The fourth title in the series, Professor Layton and the Specter’s Flute was released in Japan in November 2009.
You can see the screens of Nintendo DSi XL clearly even if you're some distance away. With the DS up to now, I think there are more than a few children who held their faces closer than necessary to the screen. But there were actually comments left by customers when they registered with Club Nintendo saying: “It’s really good that children can now play games without being too close to the console." I think that's something that parents clearly pick up on.
That’s just what’s happened with my family! It’s actually a really nice sight - so much so that I feel like taking pictures of it and showing everyone! (laughs)
So, the Nintendo DSi XL has been on sale for around a week. Do you have anything related to this that has left a particularly strong impression on you?