This turn-based strategy game for Nintendo Switch offers local and online matches* for one to four players.
Each player takes control of an army and its commander unit to wage war on their enemies! Wargroove is extremely easy to pick up, with accessibility at the forefront of its design, and very difficult to master, with deep gameplay mechanics that complement strategic play.
The Commanders are at the heart of Wargroove – a cast of exciting and energetic characters who each have their own distinct personalities and motivations. As well as acting as your avatars in-game, your Commanders will also be able to fight alongside your army as powerful units on the field. Be careful though - if they fall the battle is lost!
Weather adds a degree of unpredictability to battles. Will favourable winds give you that extra push you need to reach an enemy, or will a blizzard bog your units down in snowdrifts? Weather forces Commanders to think on their feet when conditions change.