Turok
Turok is back and no dinosaur is safe! When it was first released in 1997, Turok introduced gamers to a world teeming with cunning enemies, traps, puzzles and deadly weapons all within a vast 3D environment ready to explore. Now the classic game has been restored and enhanced with a new visual engine and exciting new features to sink your teeth into!
A world where time has no meaning - and evil knows no bounds. Torn from a world long gone, the time traveling warrior Turok has found himself thrust into a savage land torn by conflict. An evil overlord known as 'The Campaigner' seeks to shred the fabric of time and rule the universe using an ancient artifact known as 'The Chronoscepter'.
The Chronoscepter was shattered thousands of years ago in an effort to keep it from falling into evil hands. The Campaigner has constructed a massive focusing array which he plans to use to magnify and pervert the power of the Chronoscepter in order to shatter the barriers between the ages and rule the universe. Turok has vowed to find the eight pieces of the Chronoscepter spread throughout the Lost Land and put an end to The Campaigner's evil plot...
Cobwebs sway. Bubbles form rings on the water's surface. Bullets ricochet. Trees explode into flames and crash to the ground. Waterfalls boil with foam.
Razor-toothed Raptors. Artillery-packing Triceratops. Alien Infantry and a Laser-Guided T-Rex. Following your every move with head-tracking technology.