Summum Aeterna
Summum Aeterna is a Roguelite game that combines world crawler mechanics never seen before in the genre with a fast-paced combat system and a unique 2D art style.
Explore wild territories, descend into the most dangerous deeps of Aeterna, and fight your way to the end of each world... If you can!
Summum Aeterna allows players to keep their progress, featuring a permanent character and world upgrade system. No matter how many times you’re defeated, your progression in the skill tree will be saved, as well as the world improvements you unlocked will last forever.
Summum Aeterna includes a unique world generator system never seen before in the genre, the Seed Mechanic... Each one generates a unique world with different enemy behavior, special events, and even a larger map size, depending on the rarity and the genes contained in the germinated seed.
The world modifiers, so-called “seed genes” are positive and negative attributes included in each seed you find. They will determine the dangers, encounters and rewards waiting for you once you start playing. You can generate the world that best suits your playstyle.
The key to surviving in Summum Aeterna is killing every single living (or undead, depending on the enemy) being you encounter. How to achieve that? Well, you play as a cursed monarch… Your weapons are crafted for a king!
Summum Aeterna also includes weapon customization options thanks to the gems, precious stones that increase weapon attributes and add cool upgrades. Add new offensive and passive capabilities and improve the combat performance of your weapons by embedding gems. You can also ascend your weapons to Summum level and unchained their true power by collecting specific diagrams!
In Summum Aeterna you can define your own adventure. Each world will give you lots of rewards, including new seeds and currencies to upgrade your character skills, unlock new weapons, make the ones you already have even more deadly and, of course, improve the world's attributes.