Stay Out of the House
Escape however you can. The house is a living sandbox with multiple possibilities - will you rescue the other victims or just save yourself? Will you hide in the shadows and slip away undetected or turn the tables, using the butcher's own traps against him? The choices are yours and the AI will react to them dynamically.
There are plenty of unique tools and items around them house to aid in your escape. You’ll need your wits to find the best path out.
Temper his SICK LUST FOR BLOOD with your .38 caliber revolver (if you can find it!)