Meet the Pikmin!
A crash-landing, an uncharted planet, and a strange but exciting discovery for Captain Olimar! Rebuild his spaceship with the help of tiny plant creatures called Pikmin and explore an overgrown world in Pikmin 1 on Nintendo Switch, an HD version of the Nintendo GameCube classic.
One fateful day, an asteroid slams into the SS Dolphin and sends it into a perilous tailspin. Luckily, the ship’s lone crew member – Captain Olimar – survives the crash, but now he’s stranded on a strange planet with no way to get home. Time to get to work!
Pikmin are the key to success! Use their combined strength to destroy obstacles, build bridges, carry ship parts and take down hungry creatures – just fling them at things and watch them work! You can lead up to 100 Pikmin at once, but more can be kept safe at your base for when others fall.
Each type of Pikmin has its own skills: Red Pikmin are strong in a fight and immune to fire, Yellow Pikmin can be thrown higher and use Bomb Rocks, and Blue Pikmin can breathe under water. Take advantage of these unique talents to explore the planet and restore Olimar’s ship!
As well as HD graphics, Pikmin 1 on Nintendo Switch features all of the enhancements included in the NEW PLAY CONTROL! version of the game for Wii. Tasks like throwing, separating and swapping between Pikmin, as well as swarming ship parts or enemies, are all easier. You can also rewind to previous days and replay them to correct any mistakes made.
The Nintendo Switch version also offers optional motion control using the Joy-Con controllers, mirroring the NEW PLAY CONTROL! version of the game.
A combined physical version containing Pikmin 1 and Pikmin 2 in one package will launch for Nintendo Switch later this year.