Released in 1995 by Taito, Layer Section is the home console version of the arcade game RayForce, a vertical shooting game.
Players control X-LAY, a mobile weapon equipped with lock-on lasers and battle against the Con-Human system for the survival of humankind.
The game's main feature, lock-on lasers allow you to attack enemies on the ground or in low orbit.
Target up to 8 units at once. Destroy multiple enemies together for a higher score.
Rapid-firing can now go faster than the original home console version (15/second -> 30/second).
Play at a constant minimum or maximum difficulty, which increases when certain conditions are met.