Spider-Man 2: The Movie Game
Whether he's fighting homicidal businessmen dressed in sea green long johns, rescuing the perpetually imperilled Mary Jane Watson or simply swinging across town because, hey, it beats taking the subway, Spider-Man is a stupendous superhero.
Back to take on the murderous Dr Octopus this summer in the sure-fire smash hit movie Spider-Man 2, Peter Parker's flamboyant alter ego can also be found in the videogame of the same name. And what a game it is... With a freeform approach to gameplay, Spidey is free to explore Manhattan at his leisure, swinging from the tallest of buildings to street level in the blink of an eye, taking on gangs of street thugs and outlandishly costumed super-crims alike.
Throw in an extra-ordinary new web swinging system, a vast selection of pulse-pounding new missions to take on, and of course the chance to pitch surely the most versatile, charismatic hero the great Stan Lee ever created against the odious Doc Ock, and Spider-Man 2 looks to be utterly essential.