The Chronicles of Narnia: Prince Caspian
Return to the magical land of Narnia and join the fight to restore peace in The Chronicles of Narnia: Prince Caspian for Nintendo DS.
Capturing the sense of adventure and drama of the blockbuster movie and original C.S. Lewis novel, Prince Caspian gives you control over the Pevensie children as they are once again transported to Narnia and caught up in the fight to overthrow a powerful enemy. Although only one year has passed in the children’s lives since the events of The Lion, The Witch and The Wardrobe, more than 1,300 years have elapsed in Narnia – enough time for the enchanted land to fall under the rule of the evil tyrant Miraz.
To overthrow Miraz, you’ll have to assemble an adventure party from 18 different characters, then use their unique skills to secure victory in turn-based battles. Powerful special attacks can be activated on the Touch Screen, and the ability to boost the attributes of your party members as you progress through the game means you’ll always be ready for the next battle. If you do find yourself facing certain defeat during conflict, you can always blow into the DS microphone to sound the horn and order a retreat!
With more than 25 levels to explore and a book mode that invites you to turn your DS on its side and lose yourself in the finer details of the story, The Chronicles of Narnia: Prince Caspian will transport you to a world of enchantment, adventure and action where only you have the power to lead the charge against evil.