Nanostray
From the developers behind the Iridion series comes Nanostray! In this incessantly intense 3D shooter, gun your way through more than 10 vertically scrolling stages, negotiating hostile environments like underground minefields, arctic mountains and scorching hot fields of lava - all depicted in drop dead gorgeous visuals. You can upgrade your weapons, turning your craft into a devastating engine of destruction - but watch out for the enemy! With swarms of enemy fighters out to blow you into space dust, there's no guarantee you'll be able to carry out your mission - assuming you can remember what it is... Nanostray follows the fate of a futuristic fighter pilot who wakes up following an enemy attack to find his ship damaged, and no memory of how he came to be in this sector. With a destination highlighted on his in-flight computer, there's nothing for it but to fight through the fusillade of enemy attacks and try to make it to this target. With touch screen controls that let you switch weapons or scan boss characters for weaknesses, 2 player head to head and co-op mode and various unlockable features to be discovered once you complete the game, Nanostray is a ferocious update to the traditional shoot-'em-up.