Suck up your fears and embark on a supernatural, comical quest to save Mario in Luigi’s Mansion for Nintendo 3DS family systems. In this remake of the Nintendo GameCube classic, tread carefully through a haunted house – alone or with a friend – as you solve pesky puzzles and guzzle up ghouls with your trusty vacuum cleaner.
Congratulations! Luigi won a mansion…in a contest he didn’t enter? Unfortunately, his grand prize is infested with spooky spirits and his brother Mario is trapped somewhere deep inside! With the help of a quirky inventor named Professor E. Gadd, and armed with a nifty new ghost-grabbing gizmo – the Poltergust 3000 – Luigi must tough it out and come to the rescue!
Work your way through a trap-filled manor room-by-room, solving puzzles and acquiring keys to unlock new areas as you go. Afraid you’ll get lost in this dingy dwelling? Consult the map on the Touch Screen at any time to find your way.
Tougher intruders known as Portrait Ghosts have also taken up residency in certain rooms. Each one has a unique personality so study these peculiar poltergeists and their surrounding carefully to figure your best course of action.