Leer een aantal van de beste WiiWare-spellen en hun makers kennen met onze 'We are WiiWare'-serie! In deze video's, die al eerder te zien waren op het Nintendo-kanaal op de Wii, bezochten we een aantal creatieve, onafhankelijke spelmakers voor een blikje achter de schermen van de ontwikkeling van WiiWare-spellen.
In MotoHeroz wordt race-actie gecombineerd met de tijdloze charme van platformspellen voor een zijwaarts bewegend racespel van ontwikkelaar RedLynx uit Helsinki! Race, achtervolg en rally je een weg door een vrolijk gekleurde wereld en neem het op tegen je vrienden voor de snelste tijden. Daarnaast kun je deelnemen aan dagelijkse online competities en op zoek gaan naar geheimen en munten.
In dit innovatieve puzzel-avontuur van Curve Studios uit Londen, kantel je de Wii-afstandsbediening om een watermassa over de pagina's van het magische boek Aquaticus te sturen. Een kwade kracht veroorzaakt daar chaos, dus verander je vorm naar ijs en stoom om vijanden te bevechten, puzzels op te lossen en Rainbow Drops te verzamelen!
Dit charmante platform-avontuur van Frontier Developments uit Cambridge is een lust voor het oog en bijzonder leuk om te spelen. Ga met Toku op een buitengewone reis en bestuur de krachten van de windgeest Enril met bewegingen van je Wii-afstandsbediening! Verander de seizoenen om listige puzzels op te lossen en help Toku om zijn vermiste moeder te vinden.
Zorg dat je door de bomen het bos nog blijft zien in de rol van eigenaar van je bloeiende kapperszaak, waar de takken en bladeren van de plaatselijke bewoners wel wat stijl kunnen gebruiken. In dit malle simulatiespel van Zoonami uit Cambridge vind je genoeg uitdagen om je bezig te houden en is het een feest om te knippen!
Reis terug in de tijd naar het oude Griekenland en red Icarus in dit prachtige platform-avontuur van Over the Top Games uit Madrid. Met geweldige krachten tot je beschikking en de mogelijkheid voor een vriend om je bij te staan, is dit een sfeervol avontuur dat je nog lang zal heugen, na het voltooien ven je reddingsmissie.
Swords & Soldiers van Ronimo uit Utrecht in ons eigen Nederland wordt beschouwd als een van de meest innovatieve realtime-strategiespellen van de laatste jaren. Het spel maakt gebruik van een zijwaarts perspectief en laat je kiezen uit verschillende strijdende partijen om het pad naar de glorie mee te bewandelen, met de Wii-afstandsbediening als enig benodigd instrument. Neem het op tegen de CPU of een vriend!