Neem het op tegen - of werk samen met - spelers van over de hele wereld, via Nintendo Network. Let op het Nintendo Network-logo voor een nieuwe wereld aan online entertainment!
Door een downloadcode op het internet te gebruiken kan je systeem software beginnen te downloaden, zodat die klaar is voor gebruik als jij wilt gaan spelen!
Het Wii U-systeem kan automatisch demo's en aanbevolen titels, gedistribueerd via SpotPass, van Nintendo ontvangen. Je weet nooit wat je kunt verwachten als je je systeem aanzet! Deze functie kan ingeschakeld of uitgeschakeld worden binnen het internetgedeelte van je systeeminstellingen.
Normaal gesproken kom je Pikmin alleen tegen in games, maar nu zijn ze uit hun natuurlijke omgeving geplukt en in de wereld van computeranimaties beland!