Ik wil nog even terugkeren naar het begin van ons gesprek, Nagamatsu. Kondo had je eerst vertelt “Hier moeten we geen goede muziek hebben”. Wat dacht je toen hij je vervolgens vertelde “Je volgende klus wordt Super Mario Galaxy 2”?
Wat, echt waar? Toen ik je zei, “Ga aan de slag met Super Mario Galaxy 2,” zei je “Oké dan!” en liet je je spierballen rollen! Je vroeg zelf nog of je mijn hand mocht schudden, weet je nog?
Nagamatsu zegt als sinds hij bij ons werkt dat hij graag eens een orkestrale soundtrack wil maken.
Ja. Dat klopt (lacht). Daarom riep ik ook meteen “Oké dan!” Maar toen ik vervolgens alleen was en het nieuws liet bezinken, werd ik zenuwachtig.
Dat is het precies. Dat is denk ik het grootste verschil. Ik heb in het verleden wel vaker met live-uitvoeringen gewerkt, en natuurlijk gebruiken we soms ook echte instrumenten. Maar ik heb nog nooit iets op deze schaal meegemaakt. Zeker niet dat het op deze manier wordt opgenomen, zonder kans om nog dingen aan te passen. Daar had ik geen enkele ervaring mee, en daarom was ik zo zenuwachtig. Dus bleef ik maar bevestiging vragen aan Yokota, “Weet je zeker dat het zo goed is?”
Bovendien hadden we Nagamatsu dit keer gevraagd diverse nummers voor zijn rekening te nemen, waaronder een stuk van grote schaal.
The final showdown, dus het laatste gevecht? Nagamatsu, toen ze je aan de orkestmuziek lieten werken was je aanvankelijk zo zenuwachtig dat je ‘s nachts niet kon slapen, maar toch hebben ze het laatste, zeer belangrijke stuk aan jou overgelaten?
Dus werkte ik zo hard ik kon aan dat stuk. Uiteindelijk heb ik er zelfs te hard aan gewerkt, en werd het een zeer moeilijk stuk om uit te voeren. Toen ik Yokota om advies vroeg, zei hij, “Ik zal de bladmuziek een beetje aanpassen.” Daar wachtte ik toen een tijdje op, maar toen ik de gecorrigeerde muziek terugkreeg… was het stuk nog moeilijker dan daarvoor.
Met de songs die we op deze manier bij ze bestelden, moest iedereen het op dezelfde dag oefenen en opnemen.