Ouderlijk toezicht voor Nintendo Switch: drie veiligheidstips voor ouders
Ben je benieuwd hoe je kinderen de Nintendo Switch gebruiken? Wil je misschien je weten hoelang ze games spelen of welke soorten games ze spelen? Het is eenvoudig om voor je kinderen een veilige game-omgeving te creëren op de Nintendo Switch met behulp van de opties voor ouderlijk toezicht die beschikbaar zijn op het systeem en via de gratis app 'Ouderlijk toezicht voor Nintendo Switch' voor je smartapparaat.
Kijk wat de app kan doen... of lees verder voor drie tips om in de gaten te houden wat je kinderen doen op je Nintendo Switch-systeem.
Via de app Ouderlijk toezicht kun je op de hoogte blijven van hoeveel tijd je kinderen besteden aan het spelen op de Nintendo Switch. Met de app kun je ook bepalen voor hoelang of tot hoe laat het Nintendo Switch-systeem elke dag gebruikt kan worden. Wanneer de tijdslimiet is bereikt, krijgen je kinderen een melding op het scherm dat hun speeltijd voor die dag om is.
Je kunt deze functies ook tijdelijk of voor een hele dag uitschakelen als je je kinderen wat extra speeltijd wilt geven.
Je hoeft je geen zorgen te maken omdat je weet dat je kinderen alleen games kunnen spelen die geschikt zijn voor hun leeftijdsgroep door de games waartoe ze toegang hebben te beperken op basis van de leeftijdsclassificaties van het product. Dit soort ouderlijk toezicht kun je in de app instellen of direct op het systeem.
Als je zelf wilt bepalen welke Nintendo Switch-games geschikt zijn voor je kinderen om te spelen, ongeacht de leeftijdsclassificatie, dan kun je de functie "Lijst toegevoegd" in de app Ouderlijk toezicht gebruiken om je kinderen toegang te geven tot specifieke games die je voor hen hebt gekozen.
De app geeft je ook maandelijks een overzicht waarin je kunt zien welke games ze de laatste tijd hebben gespeeld en hoelang. Het is ook een handige manier om te zien in welke soorten games je kinderen geïnteresseerd zijn en als basis om met je gezin over games te praten.
Als je nog meer wilt weten over ouderlijk toezicht op de Nintendo Switch, zoals over welke instellingen je kunt beheren vanaf je systeem, dan kun je terecht bij onze Veelgestelde vragen over ouderlijk toezicht.