In deze editie van 'Vraag het de ontwikkelaar', een interviewreeks waarin ontwikkelaars van Nintendo in hun eigen woorden vertellen over het maken van producten en andere specifieke onderwerpen, praten we met de ontwikkelaars van The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom voor de Nintendo Switch, dat op vrijdag 12 mei is uitgebracht.
Hallo. Ik ben Eiji Aonuma, de producer van de The Legend of Zelda-serie. Mijn eerste klus binnen de serie was het ontwerpen van kerkers voor The Legend of Zelda: Ocarina of Time (1). Ik heb gewerkt als director en producer voor The Legend of Zelda: Twilight Princess (2) en sindsdien ben ik de producer van de serie.
(1) The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Uitgebracht in december 1998 voor de Nintendo 64. Deze game wordt gekenmerkt door een verhaal dat wisselt tussen Link's jeugd en volwassen leven.
Hallo. Ik ben Hidemaro Fujibayashi, director van The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. Voortbouwend op The Legend of Zelda: Skyward Sword (3) en de vorige game, The Legend of Zelda: Breath of the Wild (4), heb ik het basisidee van de game voorgesteld en het gehele productieteam aangestuurd.
(3) The Legend of Zelda: Skyward Sword. Uitgebracht in november 2011 voor de Wii. Deze game bevatte een intuïtief besturingssysteem dat gebruikmaakte van de technologie van de Wii-afstandsbediening Plus en Wii MotionPlus. The Legend of Zelda: Skyward Sword HD, een remaster van de game, is in juli 2021 uitgebracht voor de Nintendo Switch.
(4) The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Uitgebracht in maart 2017 voor de Nintendo Switch en de Wii U. Na honderd jaar slapen wordt Link, het hoofdpersonage, wakker en moet hij een uitgestrekt land vol gevaren verkennen om zijn herinneringen terug te krijgen. The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom is het directe vervolg.
Hallo. Ik ben Takuhiro Dohta, de technical director voor deze game. Binnen de The Legend of Zelda-serie heb ik diverse rollen gehad, maar The Legend of Zelda: Breath of the Wild was de eerste keer dat ik vanaf het begin aan een The Legend of Zelda-game heb gewerkt. Ook voor deze game was ik verantwoordelijk voor de algemene technische richting.
Hallo. Ik ben Satoru Takizawa, de art director voor deze game. Ik ben sinds The Legend of Zelda: Ocarina of Time bij de serie betrokken en sindsdien heb ik artwork en design gemaakt voor games als The Legend of Zelda:”The Wind Waker (5) en The Legend of Zelda: Twilight Princess. Ik heb het maken van visuals gecoördineerd sinds The Legend of Zelda: Breath of the Wild.
(5) The Legend of Zelda: The Wind Waker. Uitgebracht in mei 2003 voor de Nintendo GameCube. De speler bestuurt de wind met een mysterieuze stok om over de oceaan te zeilen en verschillende eilanden te verkennen.
Hallo. Ik ben Hajime Wakai, de sound director. Mijn eerste werk binnen de serie was het componeren van de muziek voor The Legend of Zelda: The Wind Waker. Ik ben als sound director betrokken bij de serie sinds The Legend of Zelda: Skyward Sword.