Hoofdstuk 4: Wat maakt de game ”The Legend of Zelda-achtig”?
Ik weet dat het 'doorbreken van tradities van The Legend of Zelda' het thema achter de vorige titel was. Het lijkt er echter op dat het 'doorbreken van tradities in vervolgen' het concept voor deze titel was, omdat het gevuld is met veel nieuwe elementen ondanks dat het een vervolg is.
Daar heeft hij een punt. We zeggen vaak dat we „games moeten maken door middel van vermenigvuldiging". We geloven bijvoorbeeld dat als we de vaardigheid van het hoofdpersonage nemen en deze vermenigvuldigen met een wereld die veel te bieden heeft, dit zal resulteren in een andere ervaring voor elke speler, elke keer weer. Omdat we voor het vervolg elke keer een andere ervaring wilden bieden, zonder de wereld die veel te bieden heeft te veranderen, was het bijna vanzelfsprekend dat we de vaardigheden van het hoofdpersonage moesten veranderden en zo iets nieuws creëerden. Daarom hebben we Links vaardigheden helemaal opnieuw ontworpen.
Links vaardigheden die te zien waren in de afgelopen gameplayvideo van Aonuma-san, waren nieuw en totaal anders dan die in de vorige game. Maar als u zegt dat ze helemaal opnieuw zijn ontworpen, bedoelt u dan dat al zijn vaardigheden anders zijn?
Ja. Ze zijn stuk voor stuk nieuw. Je hebt het mis als je dacht dat de vaardigheden hetzelfde zijn als voorheen. (Lacht) Een van de dingen die deze titel bijzonder maakt, namelijk het plezier van het aan elkaar vastmaken van objecten, was iets waar Fujibayashi-san in de beginfase van de ontwikkeling over begon en zei: "Dit is de gameplay die ik wil implementeren in het vervolg!".
Ik gebruikte bijvoorbeeld draaiende tandwielen als banden en maakte er vier vast aan een plank om een auto te maken. Ik heb ook een raderstoomboot gemaakt door planken aan die zelfdraaiende tandwielen te bevestigen. Door stukken steen samen te voegen tot een geweerloop en een afstandsbom te gebruiken, heb ik ook een kanon gemaakt dat bollen afschiet. Deze heb ik vastgemaakt aan een auto en toen had ik een tank. (Lacht) Door zulke ideeën te tonen, stelde ik voor dat als Link de mogelijkheid had om dingen aan elkaar vast te maken, we een nieuwe soort gameplay konden creëren met elementen die al beschikbaar waren. Zo kwamen we op het idee om in deze game voertuigen te maken met de Ultrahand-vaardigheid.
Dus het idee om objecten aan elkaar vast te maken om iets te creëren is al in de beginfase van de ontwikkeling ontstaan. Bij het bekijken van de gameplayvideo van Aonuma-san was het intuïtief en gemakkelijk te begrijpen wat je kunt doen door dingen aan elkaar vast te maken.
De objectcombinaties zijn iets waar onze ontwerpers en programmeurs veel moeite in hebben gestoken vanwege het grote aantal variaties. Ik wil dat spelers op allerlei manieren gaan experimenteren met wat er allemaal mogelijk is.
Je kunt niet alleen objecten vastmaken met Ultrahand, maar je kunt ook wapens maken met de vaardigheid hechten, dus de verscheidenheid aan combinaties is echt enorm. Ons team heeft hard gewerkt om speciale aanpassingen aan elk voorwerp te maken om ervoor te zorgen dat spelers niet teleurgesteld zouden zijn en zouden denken: "Dit is niet wat ik had verwacht...". Dankzij hun inspanningen hebben we veel coole wapens ontwikkeld die kunnen worden gemaakt met de vaardigheid hechten. Je kunt bijvoorbeeld een speer maken die lijkt op de zeis van Magere Hein.