Met Wii Fit Plus kun je heel eenvoudig bijhouden hoeveel calorieën je tijdens het trainen verbrandt. Met de functie Calorie Check kun je bepalen hoeveel calorieën je hoopt te verliezen met je Wii Fit Plus-training, en zie je hoe dicht je bij het bereiken van je doelen bent.
Om het simpel te houden toont het Calorie Goal-menu tal van pictogrammen met alledaagse etenswaren. Dus als je tijdens de lunch de verleiding van een zakje chips niet kon weerstaan en die calorieën weer kwijt wilt raken, kun je door het juiste pictogram te kiezen de calorieën die een zak chips ongeveer bevat als doel instellen.
Elke keer dat je oefent met Wii Fit Plus, vertelt de software je in het Calorie Check-menu hoeveel calorieën je hebt verbrand. Zo zie je of je inspanningen overeenkomen met het eten van een koekje of het eten van een blik perziken op zware siroop. De functie laat je bovendien weten wanneer je je doel voor die dag hebt bereikt.
Aan de hand van METs (Metabolic Equivalent Task) berekent Wii Fit Plus hoeveel calorieën je verbruikt. Dit systeem wijst een bepaalde MET-waarde toe aan elke oefening in Wii Fit Plus. Om te berekenen hoeveel calorieën je bent kwijtgeraakt, wordt die waarde vermenigvuldigd met je gewicht en de tijd dat je de oefening hebt gedaan. Het belangrijkste onderdeel van die berekening is natuurlijk jouw bereidheid om op het Wii Balance Board te stappen!
Als je meer wilt weten over METs, hoe ze werken en hoe je calorieën kwijt kunt raken met Wii Fit Plus, kun je door hier te klikken onze website met de interactieve Wii Fit Calorieënmeter bezoeken.