Kun je misschien uitleggen hoe jullie beide leiding geven aan NERD? Ik weet dat Jérôme niet altijd hier in Parijs werkt.
Hoewel Jérôme niet altijd in de buurt is, zijn we het, merkwaardig genoeg, toch vaak met elkaar eens, meestal voordat we zelfs maar over een probleem hebben gesproken. Dus verlopen discussies heel vlot en soepel. We hoeven onze gedachtes niet de hele tijd op elkaar af te stemmen. We hebben aan een half woord genoeg, en komen snel tot oplossingen.
Het is een soort magie die tussen ons bestaat. Natuurlijk bespreken we wel eens wat dingen, maar dat gaat veel sneller dan bij andere mensen die ik ken.
Volgens mij was dit in het begin nog niet zo sterk, maar hebben we deze relatie gaandeweg opgebouwd. We hebben geleerd hoe we onze ideeën het best kunnen uitwisselen. Maar het bedrijf bestaat niet alleen uit ons twee, dus praten we veel met NERD-personeel en nemen we de tijd om elkaars ideeën op een wetenschappelijke manier uit te dagen, met argumenten die duidelijk maken waarom bepaalde ideeën niet kloppen. We werken hier met een heleboel NERDs die zeer fanatieke meningen hebben over technologie, en daar maken we dankbaar gebruik van om problemen te kraken.
Dus als mensen met verschillende kennis, ervaring en perspectieven samenkomen, worden dingen mogelijk die een enkeling niet voor elkaar krijgt.
In de moderne wetenschap is het niet mogelijk dat een enkele persoon alles op elk gebied doet, zoals Newton20 dat ooit deed. Techneuten uit verschillende gebieden, leren elkaar van alles. Je kunt wat ze je leren misschien niet binnen je eigen gebied bereiken, maar zo krijg je wel ideeën om je plannen te verbeteren.20. Sir Isaac Newton, een beroemde natuurkundige en wiskundige die leefde van 1643 tot 1727. Hij formuleerde onder andere de wetten van beweging en universele zwaartekracht.
Dus NERD is opgericht door jullie twee, elk met jullie eigen sterke punten in wiskunde en programmeren, en daarna sloten experts van diverse andere gebieden zich bij jullie aan. Al die techneuten kunnen elkaar helpen en van elkaar leren, en zo konden jullie de gebieden waar jullie uitzonderlijk goed in zijn verder uitbreiden.