Als je al een systeem uit de Nintendo DS-familie bezit, dan kun je met de Nintendo 3DS niet alleen nieuwe games beleven, maar ook je favorieten van vroeger blijven spelen.
Op de Nintendo 3DS kun je vrijwel alle bestaande Nintendo DS- en Nintendo DSi-games* spelen, met dezelfde grafische kwaliteit en gameplay.
Vrijwel alle Nintendo DSiWare**-games en -toepassingen die je op je Nintendo DSi- of Nintendo DSi XL-systeem hebt gedownload, kun je moeiteloos overdragen naar je Nintendo 3DS-systeem!