Kirby and the Rainbow Paintbrush
In Kirby and the Rainbow Paintbrush voor de Wii U zijn alle kleuren uit Dream Land weggeroofd! Ontdek een wonderlijke kleiwereld in dit kleurrijke platformavontuur. Gebruik het touchscreen van de Wii U GamePad om regenboogtouwen te tekenen waarlangs Kirby kan rollen, of om obstakels en vijanden te ontwijken. Gebruik alle beschikbare vaardigheden om tal van voorwerpen te vinden en help Kirby om alle kleur weer terug te brengen in zijn land!
Kirby en zijn Waddle Dee-vriendjes genieten gewoon van een rustig dagje, wanneer er een poort opengaat en er een gemene schurk met de naam Claycia verschijnt, die alle kleuren steelt en heel Dream Land op zijn kop zet. Gelukkig verschijnt er ook een toverpenseel met de naam Elline uit de poort. Zij geeft Kirby en zijn vrienden hun kleuren terug. Onze helden, die altijd in zijn voor een avontuur, openen direct de achtervolging op Claycia.
Teken op het touchscreen om je voort te bewegen door de levels. In balvorm rolt Kirby langs regenboogtouwen in de richting waarin jij ze hebt getekend. Teken lussen om Kirby meer snelheid te geven of raak hem aan om te sprinten, en laat hem zijn vijanden aanvallen of blokken breken met een sterrensprint! Je kunt echter maar een beperkt aantal regenboogtouwen tegelijk tekenen, dus houd je inktmeter in de gaten!
Op bepaalde momenten kan Kirby in diverse voertuigen veranderen. Afhankelijk van Kirby's vorm kun je de regenboogtouwen op verschillende manieren gebruiken: raak het touchscreen aan en teken regenboogtouwen om Kirby Rocket door de lucht te laten vliegen, om de torpedo's van Kirby Submarine op je doelwit af te sturen, of om Kirby Tank een richting uit te sturen en zijn kanon te richten!
De speler met de Wii U GamePad bestuurt Kirby en tekent regenboogtouwen. Daarnaast kunnen maximaal drie extra spelers meedoen door in de huid te kruipen van Waddle Dees. Zij kunnen spelen met Wii-afstandsbedieningen of Wii U-controllers Pro, en kunnen instappen en ophouden wanneer ze willen. Waddle Dees kunnen langs regenboogtouwen rennen, voorwerpen verzamelen, vijanden aanvallen en Kirby oppikken als hij hulp nodig heeft.
In elk level is er van alles te vinden, dus zoek in alle hoeken en gaten, en schraap elk beetje klei weg om alles te ontdekken, zoals verborgen schatkisten met muziek en kleifiguurtjes van bekende Kirby-personages. En als je echt een uitdaging wilt, probeer dan de Challenge Mode eens uit. Voltooi uitdagingen binnen één minuut, waarbij je vier schatkisten moet oprapen en per kist slechts vijftien seconden hebt om deze te vinden. Of laat zien wat je kunt in een spelstand waarin je twaalf schatkisten op rij moet vinden. Als je er eentje mist, moet je opnieuw beginnen!
In bepaalde levels kun je ook een compatibele amiibo gebruiken om Kirby een nieuw uiterlijk en extra krachten te geven. Met de Kirby-amiibo kun je de sterrensprint gebruiken wanneer je maar wilt, de King Dedede-amiibo levert extra gezondheid op en de Meta Knight-amiibo verhoogt Kirby’s sprintsnelheid, zodat hij dwars door bepaalde vijanden kan zoeven!
Door bepaalde amiibo tegen de Wii U GamePad aan te houden kun je bonussen verdienen in de game. Elke amiibo-bonus kan maar één keer per dag worden gebruikt en geldt slechts in één gebied in de game, dus denk goed na waar en wanneer je je amiibo gebruikt!
Met de Kirby-amiibo kan Kirby sterrensprint gebruiken wanneer hij maar wil, zonder eerst 100 puntensterren te hoeven verzamelen. De King Dedede-amiibo geeft Kirby een koninklijk hoofddeksel en twee extra levensmeters. De Meta Knight-amiibo geeft Kirby een beroemd masker en verhoogt zijn sprintsnelheid, zodat hij dwars door zwakkere vijanden heen kan zoeven.