Contraptions Collection
Wanneer het level begint, is de “tijd bevroren”, heeft de zwaartekracht geen invloed op de objecten en draaien alle machines of gadgets niet. Gedurende deze tijd kun je dingen verplaatsen, dingen met elkaar verbinden, dingen omdraaien, om de kettingreactie te laten werken. Als je klaar bent, zet je dingen in beweging (de bevriezing van de tijd) door op de afspeelknop te drukken en zie je hoe de dingen zich afspelen.
Om de niveaus van de monsters te ontdoen! De eenvoudigste manier is om het monster van de rand van een platform te duwen en van het scherm te laten vallen. Je zou het touw kunnen doorsnijden terwijl je een zwaar voorwerp vasthoudt, waardoor het monster verpletterd wordt; trek aan een touw, verbonden met een laserpistool; het ontsteken van de motor van een raket met een aansteker waarin het monster zich bevindt, enz.
De oplossing wordt bereikt door middel van kettingreacties, in de stijl van Rube Goldberg. Hoe verder je door het spel vordert, hoe complexer de nieuwe puzzels worden.